will be presented to result of the volume of Tigullio Luciana Vagge Saccorotti: "Arctic and subarctic peoples from the Kola peninsula to Cukotka" .
researcher and scientific advisor of the "Charter of Arctic Peoples", the author, whose introduction to the conference will present a brief profile, participated in April 2005, the expedition among the reindeer herders of the Jamal Peninsula, western Siberia, where he started the study of these nomadic peoples.
Thun launches Thuniversity, project consists of two initiatives: the first related to a specific type of training and targeted in line with the strategies of the company and the second is the involvement of employees in the launch of new ideas to improve our products and internal organization.
"Through Thuniversity want to set new standards for the training of employees and entrepreneurs in franchising."
"These initiatives, in addition to ensuring the professional growth of employees, convey certainty and confidence in a better future, allowing also to build a competitive advantage in an economic era so special. "
The training course entrepreneurs in franchising Thun prevede diverse proposte e ha coinvolto 440 dipendenti dei 250 punti vendita.
Nasce come spazio di condivisione degli argomenti e delle tematiche del mondo del retail marketing : avvenimenti, novità e iniziative oltre che le nostre esperienze e gli eventi che ci vedono coinvolti.
Pubblicheremo interviste con i manager delle più importanti catene retail italiane : come Susanne Schenk e Gianni Moscatelli responsabili HR di Thun e Conbipel.
HOW TO IMPROVE THE RETAIL TV LA REPUTAZIONE DEL PROPRIO BRAND SUL WEB
Riprendo un interessante notizia dal blog Cavalieri-Retailing sulla necessità di curare i dettagli della reputazione del marchio della propria attività sul web. E questo vale anche per le istituzioni pubbliche e per gli enti di formazione come il nostro.
Riccardo Esposito sul suo blog Mysocialweb riporta un interessante intervento del Google Webmaster Central Blog con utili suggerimenti su come gestire le notizie e le informazioni che influenzano la reputazione online di un brand sul web. E' quanto anche spiegato in questo video da Chris Rosica, CEO di Rosica Strategic Public Relations che offre altri interessanti spunti per migliorare la propria reputazione online.
In today's rapidly expanding digital world, it is essential to establish a strong online presence for your company, brands and services. But carefully cultivating an internet identity is not enough. You need a proactive strategy to protect your online image, counter negative comments and correct inaccuracies that can spread rapidly through social media channels such as blogs and Facebook. Chris Rosica, CEO of Rosica Strategic Public Relations gives a brief but insiteful look into Online Reputation Management. . .